Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zenith House
Roudnická, Michaela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce Zenith House se snaží najít a zmapovat pozici figurální malby na poli současného umění. Skrze průzkum prací současných malířů, kteří využívají historických vlivů a kompozic polemizuje o vývoji skladby obrazu, dotýká se fenoménu portrétu a současného trendu řemeslného de-skillingu.
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
Všednost na kraji města
Dvořák, Jakub ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je součástí dlouhodobě budovaného a rozvíjeného cyklu maleb, ve kterém se zabývám prostředím maloměstské periferie, respektive maloměstské krajiny obecně. V obrazech se snažím vytvářet atmosféru na aspektech všednosti, každodennosti a civilnosti. K vyjádření svého sdělení divákovi se nevyhýbám určité popisnosti. V malbě jsem se zaměřil především na kompozici a barvu. Mým hlavním cílem je předat divákovi obraz současného českého maloměsta.
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
Stíny mají oči
Grűnwaldová, Glorie ; Nádvorník, Filip (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na dlouhodobější vývoj maleb, který se točí kolem zvědavosti, pocitu být sledován a s tím spojené možná až paranoii. Vycházím z vlastní zkušenosti, která souvisí jak s dnešním digitalizovaným světem, kde můžeme polemizovat nad otázkami, zdali existuje nějaké soukromí nebo naopak žijeme opravdu v prostředí snadno zjistitelných informací, tak tato zkušenost souvisí i s úzkostmi a jistou sebekontrolou. V malbách se snažím i přes tíhu tématu přistupovat s humorem. Objevují se v nich momenty, které nedávají smysl nebo jsou stylizované do přehnané formy. Důležitá je také výraznost obrazu, samotná malba a kombinace technik. Mým hlavním cílem je sdílení a nadlehčení těchto prožitků, ale také předání energie, skrz malbu, se kterou se snažím pracovat.
Vesmírný opravář
Rybníčková, Barbora ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií maleb vyprávějících příběh muže, který se ve svých snech stává opravářem vesmírných těles a metaforicky tak napravuje náš svět. Skrze své malby vesmírného opraváře tematizuji potřebu dát do pořádku narušené či rozbité mezilidské vztahy a společenské struktury.
Metodika užití technologie bezpilotních helikoptér pro dokumentaci interiérů a exteriérů historických objektů
Škobrtal, Milan ; Škobrtal Zlámalová, Aneta ; Buršík, Dalibor ; Čadilová, Michaela ; Krátký, Vít ; Meiser, Tomáš ; Petráček, Pavel
Metodika popisuje proces dokumentace exteriérů historických objektů pomocí dronu zasazený do legislativního rámce. Zejména se však zabývá problematikou snímání interiérů, pro jejichž bezpečnou dokumentaci byla v rámci projektu speciálně vyvinuta světově unikátní metoda pohybu UAV v uměleckohistoricky cenném prostoru. Obě části doprovázejí případové studie, zahrnuty jsou i obecné informace o dronech a o digitalizaci kulturních památek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Využití díla Vincenta van Gogha ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ
HLAVÁČKOVÁ, Helena
Diplomová práce na téma Využití díla Vincenta van Gogha ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ se skládá z části teoretická a projektové. Její teoretická část se zabývá vymezením pojmu postimpresionismus, do kterého řadíme malíře Vincenta van Gogha. O jeho životě a díle pojednává kapitola druhá, která ve zkráceném životopisném pojednání několika podkapitol odhaluje krátký, avšak vyčerpávající život tohoto malíře. Další kapitola je zaměřena na propojení této diplomové práce s Rámcovým vzdělávacím programem, který je nezbytnou součástí dnešního vzdělávání na prvním stupni základního vzdělávání. Poslední kapitola teoretické práce se zaměřuje na metodiku výtvarně-projektového vyučování. Projektová část představí výtvarnou řadu, která je sestavena z lekcí, tak aby provedla žáky pomocí dopisů Vincenta van Gogha celým jeho životem a seznámila je s jeho dílem.
Příběh baroka. Návrh edukačních programů pro expozici "Staří mistři" v Národní galerii.
Valtová, Veronika ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukaci v galerijním prostředí. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem je vytvoření dvou edukačních programů podrobně popsaných v praktické části, které navazují na vymezené teoretické principy v části první. V teoretickém úseku se práce zabývá charakteristikou a odlišením muzejní a galerijní pedagogiky a popisuje výchovu a vzdělávání v českých a zahraničních muzeích a galeriích. Práce rovněž zkoumá metody a formy galerijní edukace a vymezuje základní pojmy jako animace a edukace, objektové učení a konstruktivistickou pedagogiku, s níž galerijní edukace pracuje. V této části jsou stručně charakterizovány všechny programy, které v roce 2022 Schwarzenberský palác nabízí pro školní skupiny a je zde popsána expozice, v nichž se programy uskutečňují. V praktické části jsou vytvořeny dva edukační programy určené pro 1. stupeň základní školy a pro 2. stupeň základní školy v expozici Staří mistři v Národní galerii ve Schwarzenberském paláci. Práce popisuje cílové skupiny, vybraná umělecká díla a také zaznamenává a hodnotí průběh každého programu. K hodnocení programu je využita zpětná vazba od žáků, učitelů a edukátorů Národní galerie. Součástí hodnocení programu jsou i návrhy na zlepšení jednotlivých aktivit v programu. Na závěr práce předkládá návrhy aktivit a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.